Arthur barátai és az Asperger-szindróma

UPDATE – korábban tévedésből nem a magyar feliratos videó került be ide, most már az látható!

A népszerű kanadai-amerikai animációs sorozat, a többek között – a gyerekek szintjén, ámde felnőttek számára is hasznos –  szociális, egészségi és erkölcsi témákkal is foglalkozó  Arthur egyik fejezete mutatja be az Asperger-szindrómát.

A videó nagyon különböző reakciókat váltott ki a nézőkből a YouTube-on. Néhány az érdekesebb kommentek közül:

“Az első két perc nagyon idegesítő. Én is Aspergeres vagyok és sosem reagáltam így, legalábbis nem emlékszem. Néha hisztiztem meg kiakadtam, de soha nem bújtam a sarokba, érdekes ábrázolás… Ismerek autistákat is és soha nem láttam, hogy így viselkedtek volna, szóval ez az ábrázolás kicsit idegesít.”

“Én Aspergeres vagyok. Nehéz, de ebből a fejezetből tanultam.”

“Köszi, hogy feltetted ezt a videót, mert senki nem tudta nekem megmagyarázni, hogy mi az Asperger, most már értem.”

“Én aspergeres vagyok, de soha nem borultam ki annyiszor, mint Carl”

“Én Asperger-szindrómás vagyok és kiskoromban rendszeresen elbújtam az asztal alatt.”

“Néhányan azt mondják, hogy ők nem bújtak a sarokba, mint ahogy ez a gyerek a videóban, vagyis ez nem jó ábrázolás. Ez nem feltétlenül igaz, én ismertem Aspergereseket, akik hasonló helyzetben átfutottak a szomszéd szobába.”

“Ez vicces. Az emberek viccelődnek rajtunk, Aspergereseken. De mindannyiunk nevében állítom, hogy mi okosabbak vagyunk, mint azok, akik kötekednek, és szebb jövőnk is lehet, mint nekik…”

“Én autista vagyok és teljesen megértem ezt a gyereket.”

“(…) A power point-os fickóval sem értek egyet teljesen, mi nem akarunk mindent mindig ugyanúgy csinálni, én például szeretem az új dolgokat, egyáltalán nem vagyok olyan…”

“Jobb művész vagyok az Aspergernek köszönhetően…”

“Én Aspergeres vagyok, de nem úgy, mint Carl. Az egyetlen hasonlóság, hogy mindketten imádjuk a vonatokat, haha!”

“Nagyon jó magyarázat, többek között én is Aspergeres vagyok, de ezáltal vagyok az, aki vagyok, és büszke vagyok erre :)”

“Semmi baj, Carl. Ettől a zsiráf bábutól én is bepánikoltam.”

“Én is Aspergeres vagyok és mindig kiborultam, ha valaki kiabált velem vagy mérges volt rám, vagy nem értettem valamit matematikából. De ahogy Lady Gaga mondja, ‘szép vagyok a magam módján, és Isten nem követ el hibát. Jó úton járok bébi, erre születtem!'”

Nektek mi a véleményetek?

Kategória: Uncategorized | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) Arthur barátai és az Asperger-szindróma bejegyzéshez

  1. sora szerint:

    Köszönöm a fordítást! Jól sikerült, hasznos. Jó, hogy a hozzászólásokból is fordítottál (bár én személy szerint a leírt angol szöveggel még csak-csak elboldogulok).

    Ahány ember, annyiféle. Ez az aspikra is igaz. Sosem borultam ki annyira, mint a mesefigura. Volt, hogy nem válaszoltam, félrevonultam, kicsit remegtem, toporogtam. A beszűkült érdeklődés is érhető másként – én mindig más témáért lelkesedem.
    De a hiányzó puzzle-s (hú, amikor valami játék hiányzott, elveszett egy kis darab, nagy hisztiket csaptem…) rész nagyon stimmel! (-:

  2. laoch dofheicthe szerint:

    Mary és Max (trailer magyar felirattal): http://www.youtube.com/watch?v=wkVyvUVrCK8
    Mary and Max (teljes film): http://www.youtube.com/watch?v=xKYaQKBA2AU

Vélemény, hozzászólás?

